2016. már 11.

Élő ételek, gabonakonyha-inspirációk a futásban

írta: Egyszerűen csak futok
Élő ételek, gabonakonyha-inspirációk a futásban

Újra és újra megbizonyosodok róla, hogy amíg a gyomrom bírja, elsősorban szilárd ételre van szükségem futás közben is. A hétvégi hosszú futások alatt is volt nálam gél és persze kellett is, de nekem nem ad elég erőt.

A hétköznapokban is állandóan keresem, mi lenne a megfelelő, valóban tápláló táplálék. Így kopott el szépen a cukor az étkezéseimből, és a fehér liszt is már évek óta eltűnt. Sokféle liszttel kísérletezgetem, de alaplisztnek nálunk ez a három van: teljes kiőrlésű zabliszt, teljes kiőrlésű tönkölyliszt és zabpehelyliszt.

Ezek mellett mostanában elkezdtem használni gluténmentes liszteket is: hajdina, köles, csicseriborsó. Ennek pedig az a magyarázata, hogy bekapcsolódtam egy öko műhely foglalkozásba, ami a gabonakonyhával kapcsolatos.

1016001_957794244311928_2341564285220907968_o.jpg

Nagyon inspiráló, hogy a gabonakonyha élő ételeket készít, és ráadásul (bocs a kifejezésért), rohadt finom dolgokat. Szóval abszolút a szám íze szerint való dolgok. Pont ma meséltem Albertnak (aki az előadásokat tartja), hogy a múltkori futásomra vittem az ő receptje alapján megsütött gabonafasírtot. Brutál jó fehérje forrás, könnyen fogyasztható, és nagyon jó energiát ad. Futás után is szívesen eszem jó nagy adag salátával.

Egy korábban készült receptet már leírtam ITT. Ez egy vörös lencsés gabonafasírt, de készítheted csicseriborsóval, sima hagyományos lencsével is, és persze számtalan zöldséggel.

Ma másodjára vettem részt a gabonakonyhás előadáson, ami ismét tovább fog inspirálni arra, hogy a futásban is tovább keressem azokat az ételeket, amelyek jó hatással vannak rám.

Albert maga is aktív sportoló volt (válogatott vízilabdás). Beszélgettünk arról, mi az a könnyen és gyorsan felszívódó táplálék, amit vinni lehetne hosszabb versenyekre. És ekkor jött fel a nyolcórás barna rizs ötlete.

Ez tulajdonképpen pépesre főzött barna rizst jelent: 1 adagnyi rizst, 10-szeres mennyiségű vízben kell főzni 8 órán át. Célszerű vaslábosban főzni, de ha nincs elég idő, akkor 2-3 óra alatt is el lehet érni ezt a pépes állagot. Mehet bele só, hidegen sajtolt olajok, és persze bármilyen zöldség. Ez egy frankó roboráló kaja, gyorsan és hatékonyan felszívódik.

Felvillanyozott az ötlet. Mindenképp ki fogom próbálni. 

Szólj hozzá

frissítés táplálkozás étel rizs gabonakonyha