2016. már 04.

Nagyon szar. Erre nincs jobb szó

írta: Egyszerűen csak futok
Nagyon szar. Erre nincs jobb szó

Többen is jeleztétek, hogy talán jó lenne arról is olvasni a BszM kapcsán, ami a kevésbé fényes, felemelő, vagy épp kifejezetten kellemetlen velejárója volt ennek a 4 napnak. Ami lehet, hogy nem is túl publikus.

De, aki ismer, tudja, hogy nem szoktam elkenni a dolgokat, szívesen megosztom a kevésbé dicső részleteket is. Hiszen mindenből lehet tanulni.

Az egyik ilyen problémakör az evés-ivás kérdése.

Mivel soha nem futottam ekkora távokat egymás után, és olvastam, hogy komoly gondok adódhatnak menet közben a gyomrommal, így felkészültem lélekben, hogy hányás-hasmenés is felütheti a fejét. Mivel 2es cukrom van, így arra muszáj volt figyelnem, hogy a vércukrom rendben legyen.

Az edzéseken már nem okozott gondot, hogy 30 km-ig ne egyek(csak ittam) Most sem vittem túlzásba az evést. 25-30 km-ig csak banánt vagy narancsot ettem 1-2 apró darabot. 30 km-től egy kis falat vajas kenyeret sóval.

A gyomrom jól bírta. Egyébként ilyen szempontból szerencsés is vagyok. Futás közben is jól viselem a szilárd ételeket (géleket, porokat, műanyagokat viszont nem).

Az út nagy részén vizet ittam (frissítőkön 1-2 dl), utána 2-3 dl kóla citrommal. 30 km felett 1 dl izoval váltakoztatva.

Az edzéseken -nem tudom finomabban írni- megtanultam 4-5 óra hosszat kibírni pisilés nélkül. Igy ez sem vont el időt a versenyen smile hangulatjel

A 3. napon éreztem párszor hányingert. Egy pohár víz a póló alá megoldotta a rosszullétet.

A másik izgalmas kérdés a regeneráció volt. Ebben 3 dolog segített gyorsan: pihenés, alvás, vizes lepedő. Mivel többször belázasodtam a távok végefele, így a vizes szivacs sokszor a kezem ügyében volt.

A felületi sérüléseket( combhajlat kidörzsölés, melltartó pánt kidörzsölés) vazelinnal kentem, ahol kellett leragasztottam. Vízhólyagokat kivágtam, ragasztottam.

Minden futás előtt leragasztottam az összes körmöm. Ami fellazult, vagy leesőben volt, attól meg a következő rajt előtt megszabadultam.

És mi a helyzet a verseny után?

Nagyon szar. Erre nincs jobb szó.

Hétfőn reggel mintha egy új bőrben keltem volna. Kétnapos hidegrázás vette kezdetét. Melegítőben és pulóverben aludtam (még ma is).

Nem bírtam lábra állni. Délelőtt olyan mértékű szédülés lett rajtam úrrá, hogy feküdnöm kellett. Nem tudtam gondolkodni, a banki átutalásaimat nem bírtam megejteni.

A gyomrom most adta meg magát. Hétfőn semmi nem maradt meg bennem. Amit megettem, azonnal kijött. Hányás és hasmenés váltotta egymást.

Iszonyatos hasgörcseim voltak éjszaka.

Kettesével szedem az Acidophilus kapszulákat, hogy kezdjek végre helyre rázódni.

A verseny eleje pont beleszaladt a 28 napos ciklusom elejébe. Ezen is idegeskedtem, hogy futnak a menstruáló futónők tongue hangulatjel Erről írhatna cikket valamelyikük smile hangulatjel

Valószínűleg a hormonális változások miatt, az 5-6 napig is eltartó kellemetlenség a 2. napon hirtelen véget ért.

A szédülés meg a verseny utáni 2. napon is tart. Holnapra már a régi szeretnék lenni.

 

(2015 márciusa: Balaton szupermaraton 194 km/4 nap)

Szólj hozzá

fájdalom orvos pálya ultra Balaton Balaton szupermaraton