2016. máj 13.

Lelakatolt sportpályán nem lehet futni. Se sportolni

írta: Egyszerűen csak futok
Lelakatolt sportpályán nem lehet futni. Se sportolni

Van egy sportpályánk, amin én igencsak szeretek futni. Ahogy most végiggondolom a téli alapozó edzéseket, több száz kilométert ezen a pályán futottam. Szeretem, mondhatni, összenőttünk.

Sokszor futottam rajta egyedül késő este, máskor figyeltem, ahogy a szomszéd pályán az elszántabbak fociztak. A résztávos edzések mellett, sokszor a rövidebb futásaimat is itt végeztem. Mivel a jobb térdem - bő fél éve - nem 100%-os, ezért jó érzés, hogy a beton mellett füves pályán is futhatok néha-néha. Pontosabban: futhattam eddig.

Tavaly már felkerült a tábla, hogy a futók ki vannak innen tiltva. Akkor futottam pár kört, és úgy tűnt - elsősorban a tűzoltók edzése miatt, ami nem kifejezetten tett jót a pályának,  vált szükségessé ez a lépés- ,de továbbra is használhattam a pályát.

Múlt héten azonban már ez fogadott:

13219584_1019858634772518_2137591304_n.jpg

 

Aztán még jó párszor. Volt olyan, hogy a kispályán edzettek, és így volt bezárva a kapu belülről. Gondoltam, biztos edzések idején nem lehet bemenni, amit abszolút tiszteletben tudok tartani. Ezért próbálkoztam reggel, meg délelőtt. De sajnos továbbra is bezárt kapu fogadott.

Akik kint edzettek eddig is, azok tudják, hogy:

- nem szöges cipőben jártam ki eddig sem

- nem futok vizes fűben, mert tudom, hogy nem tesz jót a pályának

- nem cigizni, és inni megyek be (ahogy ezt sajnos mások megteszik)

- edzés idején soha nem mentem be, és mindig lejöttem, ha erre szükség volt

Magyarán: igyekeztem eddig is a sportszerűség jegyében dolgozni a pályán.

De ne értsetek félre! Ez nemcsak rólam szól. 

13219842_1019858678105847_1658262696_n.jpg

Persze nem vagyok bennfenntes, nem tudom, ki és hogy működteti a pályát: láthatóan rengeteget költenek rá, hiszen a fű hersen, a felfestések tökéletesek, de miért?

Egy Patyomkin-pályát nem tudnak a kissrácok használni, ha délután be szeretnének menni focizni, vagy a futók egy része, akik este futnának rajta pár kört.

Igen, lehet kérni, hogy bemehessek,hiszen kint van a táblán: bérleti díj fejében magánszemélyek is használhatják. Nyilván ez eddig is így volt, csak talán megtűrték azokat, akik normális keretek közt, SPORTOLNI jártak ki a pályára.

Nem tudom. Mondom: nem vagyok tisztában a helyi viszonyokkal.

De azt tudom, hogy ez lesz a negyedik ultraversenyem, amin az szerepel a nevem mellett, hogy: Kistelek. 

Én nem szoktam sokat rugózni ezeken a dolgokon: van rengeteg jó utca itt, ahol lehet résztávozni. Semmi gond.

Csak sajnálom. Mások helyett is.

Jó futásokat! :)

Peace!

 

 

 

Szólj hozzá