2016. már 04.

Vérvétel a Pireneusokban

írta: Egyszerűen csak futok
Vérvétel a Pireneusokban

Negyedik vérvétel. Épp a Pireneusokban szaladgál, mikor kérik a papírjaimat. 


Kattog a nyomtató. Immár öntapadós matrica lettem. Kilian làbát ekkortájt fecskendővel szabadítják meg a hólyagoktól. És egy kis Betadine injekcióval a fertőzéstől. Frankó.

Beszélgetünk.

Kilian már fél órája alszik egy hálózsákban:- Kilian! Kilian! Indulni kell! 300 km van még hátra.

Hívnak.

Bent derűs nevetés fogad:


-Futó kislány, maga lassan beköltözik hozzánk. Most épp mit találtak ki?

Most épp kísérő szegődik mellé. Nem beszél. De tudja, mikor kell jelen lenni.

Leüzennek: ne fusson, mert visszagipszelik a korábban széttört térdkalácsát. Másnap síbakancsban mászik fel négykézláb a hegytetőre. Egy barát hozza le a hátán.

Csendben sorjáznak a kis kémcsövek az ölében.

Nekem is üzennek estére: miért nem veszem komolyan a figyelmeztetést? Tegnap is lebuktam. Láttak futni.

- Maga őrült. Tetszik nekem- mosolyog, miközben megszabadít a fecskendőtől.

Derűs vagyok.

"Egy nagyszerű atléta ki tudja használni a genetikai adottságait, hogy véghez vigyen nagy munkát, egy kivételes atléta azonban arra is képes, hogy ússzon a zavaros vizekben és rendezetlenségben, és könnyűvé tegye a látszólag nehéz feladatot, megtalálva a rendet a zűrzavarban".

Kilian Jornet: Futni vagy meghalni. Gabo. 2012.

Szólj hozzá

irodalom orvos Kilian